Klarade middagen

Jo jag har överlevt middagen hos systern, kan ärligt säga att det både smakade gott och var trevligt.
Dagen efter ringde jag pappa som vi egentligen skulle åkt till men vädret ville annorlunda och tackade, sent igår kväll tackade jag även värdinnan - väluppfostrat beteende?

K (min storebror);s dotter var där, låt oss kalla henne Angi, jag har inte sett eller pratat med henne sen ett drygt år tillbaka då hon i sista stund (utan för mig skälig anledning) hoppade av kurserna som var specialinsatta för oss två i Uddevalla och som kostat mig 2 gånger 4.500kr (ja cirka en tusenlapp fick jag tillbaka av K i form av en skärm men ändå)
Hon måste varit mer pirrig än jag inför mötet - men hon var ju i alla fall förvarnad att jag skulle komma, och hon hade kunnat valt att åka tio minuter före istället för att vänta in mig. Mer om henne en annan gång, jag har inte den energin nu då jag lagt hennes uppträdande bakom mig.... trodde jag....

Jag verkade va den enda som hade med mig present till både pappa och värdinnan - det uppskattades!
K fick en vad jag tyckte onödig utskällning av pappa -denna gång var det K;s normala klädval- denna dag var det inget fel på det han hade på sig, men han BRUKAR ju inte klä sig något vidare enligt pappa.... (va det inte pappa som tog emot mig, G och min väninna i somras med bara byxor och hängslen och bar överkropp?)hmmm man borde tänka på att man lever i glasriket och absolut inte skall kasta stenar.....

Nej jag måste snart iväg till salongen, S sover då det va krångel i skolan idag vilket gjort att han är hemma idag, G är på jobbet och C är väckt.... snart ska väl även jag vakna....

TIlls nästa gång!
Todeloo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0